Thursday 8 December 2011

aku yang tengah bosan

jenuh fikir nak tulis pasal apa...hmmm ok, cakap pasal biasa2 je la...
Bulan lepas sekali lagi aku ke Beijing, kali ni best jugak la sebab tengah musim gugur. Aku memang suka pergi mana2 negara pada musim gugur, pemandangan cantik, udaranya pun best....lagi pun aku suka sejuk. Kali ni kita orang buat persembahan di Parkson, Beijing. Shownya siang je, tiga kali sehari, disebabkan  dah kali ke tiga aku ke China keinginan utk bershopping dan berjalan tu amatlah kurang, tapi satu tempat yang aku tak pernah jemu pergi GREAT WALL. Dari sekolah rendah lagi Great Wall adalah salah satu tempat yang sangat2 ingin aku pergi, siapa sangka aku dapat juga menjejakkan kaki ku ke sini. Inilah yang dinamakan rezeki Allah. Tak pernah aku terfikir akan sampai ke sini, maklumlah aku ni bukan dari keluarga yang kaya, belajar pun tak berapa nak tinggi. Pertama kali aku panjat Great Wall ni tahun lepas rasa bangga sangat tapi bila dah naik atas aku ngeri nak turun...sebab aku ni penggayat orangnya...budak2 aku siap ketawakan aku lagi, tapi serius memang aku gayat rasa seram sejuk dan lembik kaki aku..hehehehe buat malu je....

Balik je dari China aku terlibat dengan Bangsawan Merong Mahawangsa, buat koreogrfi untuk persembahan tersebut, aku buat ala2 je, lepas tu abg Jass touch up...hehehe, kerja senang. Banyak juga le komen2 yang aku dengar pasal bangsawan ni, tapi aku tak kisah. Terima kasih pada yang telah memberi pandangan banyak benda yang aku belajar dari dia orang semua. Walau pun komen2 tu banyak yang negatif tapi aku suka dengar....lagi sekali TERIMA KASIH. Satu benda yang aku dapat kalau nak memperbaharui sesuatu kena tau kat mana  yang nak diperbaharui, macam kawan aku cakap kena faham pasal KONVENSI.

Habis je Bangsawan aku banyak relax..hehehehe turn orang  lain pulak sibuk, aku menyibukan diri depan PC je, tapi tak best juga semakin besar la badan aku yang sememangnya dah besar. Mata aku pun dah berpinar dari pagi sampai petang dok mengadap PC. Apa yang tak bestnya dalam beberapa minggu ke belakangan ni ramai saudara mara dan orang yang aku kenal meninggal dunia, semoga roh mereka di tempatkan di kalangan orang yang soleh. Tidak sesaat pun umur manusia dipanjang atau dipendekkan, begitulah hebatnya kuasa Allah.

Ini part dengan anak2 pulak, sibuk dia orang tanya bila nak pergi bercuti, masalahnya bila aku tak sibuk isteri aku pulak yang sibuk. Kasihan  aku tengok dia orang ni...tunggu la bila ada rezeki dan kelapangan kita pergi ye, ayat yang selalu aku cakap dekat anak aku sampai yang sulung tu pun nampak macam dah fed up dengar ayat ni. Sabar ye next year kalau ada rezeki lebih kita pergi China ye (impian aku la ni), tak tau la tercapai ke tak.

Bila dah tak de berapa banyak kerja ni aku pun jadi emo sikit. Mula la teringat kawan2 lama, zaman sekolah, kawan kat kampung, pendek kata semua yang ada unsur2 nostalgia kononnya. Aku pernah dengar orang tua2 cakap kalau ingatan kita pada seseoarang tu kuat maknanya orang tu pun ingat kat kita....hahahahaha tak boleh pakai untuk aku sebab aku ada ingat sangat kat sorang kawan, aku tinggalkan nombor telefon, aku say hi kat FB pun dia tak balas balik... frust la jugak, tak pe la...mungkin dia busy (cuba mempositifkan fikiran). Apa2 pun harap kau terus maju la kawan, selamat dunia dan akhirat.
Untuk hari ni rasanya cukup dah kut, lain kali kalau rajin aku tulis lagi dengan cerita2 yang lebih hangat dan menarik. Ok, bye,bye.....

No comments:

Post a Comment